אי פעם תהיתם מדוע לחולצות כדורגל קוראים ג'רזי?

חולצות ג׳רזי

 ייתכן שרבים מכם רכשו חולצה כדי לתמוך בקבוצה שלכם או חליפת כדורגל לילד או ילדה. זה מסקרן כיצד פריט לבוש בלבד מייצג נאמנות וערכים. האם אי פעם תהיתם מדוע הבגד האתלטי הזה נקרא 'ג'רזי


הגיע הזמן לכמה ניחושים! בקר ג'רזי? ניו ג'רזי, ארה"ב?


ובכן, אתה צודק בחלקו עם שני הניחושים כפי שהוא נקרא על שם מקום, אבל לא בגן סטייט הפופולרי, ניו ג'רזי. השם 'ג'רזי' נגזר משמו של אי, מול החוף הצרפתי של נורמנדי (המסונף לבריטניה), אשר ילידיו ידועים בסריגת חומר דמוי סוודר צמר קשיח במשך מאות שנים. האי ג'רזי, המהווה חלק מארכיפלג אי התעלה, הוא גם מקום הגידול המקורי של בקר ג'רזי, הידוע בחלב בעל תכולת השומן הגבוהה שלו.


גופיות לבשו בתחילה כשכבה פנימית על ידי ימאים כפריים לפני שהתפתחו בהדרגה לסוג של הלבשה עליונה נפוצה. מפורסם בשל המארג ההדוק שלו, ומכאן, ביכולתו לשמור על חום, השימוש בו התפשט לבריטניה ולצפון אירופה כאשר סוחרים החלו להתערבב עם הקהילות המקומיות במהלך סוף המאה ה-17 ותחילת המאה ה-18. עד שנות ה-50, הפופולריות שלהם גדלה כל כך עד שהשם "ג'רזי" הפך לשם נרדף ל"סוודר. השימוש בהם התפשט למדינות רחוקות כמו ארצות הברית באותו זמן.


כשהפוטבול האמריקאי התחיל להיות פופולרי, חולצות סיפקו פתרון לבוש מתאים לשחקני משחק הגס. גם אופנוענים, שחקני גולף וספורטאים החלו ללבוש את סוודרי הג'רזי הצמר העבים.


לקראת המחצית השנייה של המאה ה-19, המונח "ג'רזי" הפך לשם נרדף למונח "מדים אתלטיים" כפי שהפך לסוודרים במאה ה-18. במהלך תקופה זו, החולצות האתלטיות לא דימו מעט לחולצות האבות המגושמות שלהם. לדוגמה, חולצות בייסבול, שהיו עשויות פלנל קל משקל ושולבו שרוולים קצרים, כפתורים וצווארונים, כונו לעתים קרובות כג'רזי על ידי העיתונות

RELATED ARTICLES

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. שדות נדרשים מסומנים *

שימו לב, יש לאשר את ההערות לפני שתפרסמו